VDL 1002 sml

Johan Antens

Engineer

De kwaliteit van ons werk moet goed zijn

"Sinds 2018 werk ik als engineer voor DIA Groep. Voor onze klanten houd ik mij bezig met engineering, berekeningen en advieswerkzaamheden. Het geeft echt voldoening om de wensen van een klant te kunnen vertalen in een ontwerp of advies. Met als doel de klant te ontzorgen. Pas dan ben ik tevreden."


Motoren en tractoren

“Techniek is altijd in mijn leven geweest. Als kind hielp ik mijn vader met het restaureren van historische motoren en tractoren. Tijdens mijn middelbare schooltijd bleef de interesse voor technische werkzaamheden en klussen. Uiteindelijk ronde ik op het HBO de opleiding Hogere Installatietechniek voor Werktuigkundigen af. Mijn eerste werkervaring was bij Royal HaskoningDHV. Op het HBO leerde ik al Roy de Bruijn kennen, eigenaar van DIA Groep. Toen ik op zijn LinkedIn zag dat hij personeel zocht, zijn we koffie gaan drinken.”   

 

Geocaching

“Mijn kinderen en familie zijn het allerbelangrijkste in mijn leven. Bij DIA Groep bepaal ik gelukkig mijn eigen werktijden, waardoor ik er voor ze kan zijn. Samen naar buiten gaan en bewegen doe ik graag. Een wandeling combineer ik met geocaching. Met mijn telefoon zoek ik tijdens het wandelen naar caches. Daarnaast ben ik groot fan en verzamelaar van James Bond.”

Iedereen helpt elkaar bij DIA Groep. Fijne collega’s. Echt een familiegevoel.

Familiegevoel

“Iedereen helpt en kent elkaar bij DIA Groep. Er zijn veel uitdagende projecten en fijne collega’s. Je bent geen nummer, zoals ik bij een andere organisatie heb ervaren. Er heerst echt een familiegevoel. Er is altijd tijd voor een bak koffie om te sparren met elkaar. En als er iets niet volgens plan gaat? Dan pakken we dat samen op. We stoppen pas als alles weer soepel loopt.”

 

Eerst denken, dan doen

“De kwaliteit van ons werk moet goed zijn. Wij voeren niet meteen de klantvraag uit. We starten met de analyse. Een klantvraag kan zijn om een oplossing te leveren, zonder te kijken naar de oorzaak van het probleem. Wij kunnen de oorzaak aanpakken of er is een betere oplossing. We vertellen dit in een kort en begrijpelijk rapport met een opsomming van de feiten en mogelijkheden. Resultaat: de klant krijgt meer dan hij gevraagd heeft.”